TUNGGANG AGAMA MACAM TUNGGANG KUDA?

T

Inilah projek pembodohan masyarakat yang sangat jelas.

Orang minta dalil anjuran membela kuda yang sahih dan sarih, dia tunjuk kitab.

Dia nak tipu orang bodoh bolehlah, tunjuk kitab je boleh beriman. Ingat kita ni wala’un.

Tapi lepas tengok gang yang meloncat tu, baru aku sedar kenapa diorang meloncat.

Rupanya tauke kuda! Tauke kelas kuda! Broka kuda! Patutlah perangai pun macam kuda!

Dulu ada orang pernah argue dengan aku pasal ada hadis dalam kitab. Bermati-matian dia. Aku tanya kitab apa tu?

Dia forward, β€œAl-Maudhuat by Ibnul Jauzi..”

Aku pun terus solat taubat!

πŸ˜‰

β€”β€”
ps : Al-Maudhuat by Ibnul Jauzi itu memang kitab besar, karangan imam besar. Tapi, ia kitab himpunan hadis-hadis palsu.

Mengenai penulis

Tambah komen

Admin

Who is aLiph.My?

Official blog of Aliff Ahmad (Aliff Shariffuddin) also known as Abu Fedora al-Turkistani. His real name is Ahmad Aliff A S Ahmad Shariffuddin. The co-founder of Scrut.my , Ifmal.com , Idsb.my and Coin.my.